top of page

Cosmetica als verzorgende aanvulling

Rudolf Hauschka speelde al langer met de gedachte een eigen cosmeticalijn te ontwikkelen. De huid is immers ons grootste orgaan, natuurzuivere verzorgingsproducten helpen de huid zichzelf te verzorgen en te herstellen. Maar pas nadat hij kennis had gemaakt met de Weense  Elisabeth Sigmund, die bij WALA ingrediënten bestelde voor het ontwikkelen van eigen cosmeticaproducten, namen zijn ideeën concrete vormen aan.

 

Elisabeth Sigmund reisde naar Eckwälden en werkte samen met de geneesmiddelenexperts aan formules voor een gezichtsverzorgingslijn. Samen ontdekten ze geschikte samenstellingen zonder synthetische toevoegingen. En ze creëerden geurmengsels van natuurlijke, etherische oliën.

In 1967 kwamen de eerste producten op de markt en in 1971 leidde Elisabeth Sigmund de eerste Dr. Hauschka Therapeut op.

“In die tijd was ik met deze ideeën over natuurcosmetica een ware rebel.” (Elisabeth Sigmund)

Dr. Hauschka Cosmetica voelt zich nog steeds verbonden met de pioniersgeest van de oprichtingsfase: in 1999 presenteerde het bedrijf een complete make-uplijn – met natuurlijke ingrediënten en een receptuur die niet alleen schminkt, maar tegelijkertijd ook verzorgt. In 2009 werd de cosmetica uitgebreid met mondverzorgingsproducten onder de merknaam Dr. Hauschka Med.

bottom of page